"Allt är möjligt"

onsdag 3 april 2013

Att få flytta hem igen

Idag bestämdes det att jag skulle få flytta tillbaka till mitt och makens sovrum igen och dottern skulle få tillbaka sitt. Sen jag kom hem från sjukan (för fyra veckor sen) har jag varit bosatt i dotterns rum då hon har högre säng än vad vi har. Vi orkade inte fixa med sängklossar, för att höja sängen, då vi har en hel sängram, dvs inga ben, så jag och dottern bytte sängplats istället.

Jag har alltså bott med diverse gosedjur, lego, dockor och annat och stirrat på Troy från High school musical dagarna i ända.
Nu ligger jag åter i min sköna säng, dock med en extra madrass för att komma lite högre upp, och stirrar på maken istället (inte nödvändigtvis bättre än att stirra på Troy men ändå).

Inte nog med att jag "kommit hem igen" så har vi bytt sida också, då jag ska kliva ur sängen med det opererade benet först. Så nu ligger jag på vänster sida, närmast dörren och måste alltså skydda maken från ev inbrottstjuvar eller annat löst folk som vill in i vårt sovrum av någon konstig anledning, det har ju varit hans jobb tidigare, det var därför han fick ligga närmast sovrumsdörren.

Blir säkert bra det här. Vi har aldrig sovit såhär länge utan varandra så det känns bra att få vara tillsammans igen. Nu kam vi prata med varandra istället för att skicka sms.

Sov gott, det ska jag göra... hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar