"Allt är möjligt"

tisdag 5 februari 2013

Bubblegum, doublebubblegum, trippledoublebubblegum

Ikväll är det dags att i "Våran kör" få sjunga,
vi ska få hela golvet att gunga.
Bas, Sopran och Alt,
tre stämmor - det är väl ballt?

Lungorna ska få arbeta, magen likaså,
kommer att riktigt bra då må.
Att sjunga, det är verkligen min grej,
har gjort det sen jag var en liten tjej.

När jag ska sjunga blir jag ibland blyg,
gör det helst, när ingen hör, i smyg.
Men med åren har jag lärt mig att våga,
ska strunta i om nån mig vill såga.

Jag ska sjunga för att det gör mig glad,
jag kan ta ton och sjunga rätt rad.
Musikaler och schlager är något jag gillar,
spelar ingen roll om det är med tjejer eller killar.

Så ikväll är det dags att gala,
och att sjunga i rätt skala.
Skratt, fniss och en och annan falsk ton kan det vara,
men vad vi bryr vi oss om det, vi gillar att sjunga bara.






2 kommentarer: