"Allt är möjligt"

lördag 2 februari 2013

Melodifestivalen

Ikväll är det dags, Sveriges viktigaste val. Vilka blir kungar, vilka blir floppar? Nu får svenska folket sitta och hissa och dissa, klaga och prisa, gnälla och heja... eller får och får men det är det vi alla gör.

Är som vanligt ett riktigt blandat startfält. Extra roligt i år är att en gammal elev är med i delfinal 2, känns pirrigt men hon har en superfin röst så det kommer säkert att gå bra. Det tråkiga är att det oftast är "kändisar" som går vidare. I vissa fall har rookies kommit vidare, tom vunnit, tänker på skolfröken för några år sen, det gick ju bra. Jag håller i alla fall tummarna...

Viktigt är ju också menyn en dag som denna och att man gärna är fler som tittar. Ikväll kommer ett par kollegor över som är helt nybörjare vad gäller Mellon då ingen av dem är från Sverige. Vi ska minsann lotsa in dem i schlagervärlden och dela med oss av all den erfarenhet vi besitter. Till middag ska det bli urgröpt grekiskt lantbröd som ska fyllas med kryddig köttfärssås som sedan toppas med ost och får sig sedan en svängom i ugnen, osten ska smälta och bli fint gyllenbrun. Det kommer att serveras sallad och tzatziki till det, låter väl gott?

Till dessert blir det cupcakes. Kände att det kanske är en lite tung efterrätt men det recept som jag hittade måste göras och är en liten tribute till mina kollegor, bilder och recept kommer senare.

I år har inte Schlager-guiden inhandlats och jag är helt chockad över mig själv (men maken är och handlar så jag hoppas att han köper med den, annars byter jag lås på ytterdörren). Schlagerappen är i alla fall redo, alltid nåt...

Så nu tar ni och bänkar er framför teven ikväll,  sätter fram skålarna med chipsen, ostbågarna och smågodiset, glöm inte zeron. När jag var liten minns jag att vi ibland rostade mackor, hade räkor, majonäs, citron och dill till när vi kollade på Mellon och det var verkligen festligt och vi satt i vardagsrummet och åt, det var nog det bästa.

Vi ses ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar