"Allt är möjligt"

fredag 1 februari 2013

Sjukstuga med St(r)ålmannen

Det blev ingen på jobbet som fick smaka på mina Kärleksmums idag (skulle ha haft med dem till morgonmötet), det blev nämligen vab idag istället. Efter att ha fått tjatat på lillpöjken i minst en halvtimme så kom han upp ur vår (!!!) säng, dragandes med benen efter sig med krokodiltårar rinnandes ner för kinderna. Han hade ont överallt, i benen, i nacken, i magen osv. Sedan hade han en massa snor som inte gick att fräsa varken ut eller in och han mådde inget bra alls och orkade ingenting. Och i dessa förkylningstider så är det bara att gilla läget och gå och sminka av sig igen, hoppa ur klänningen och ta på sig myskläder istället. Så nu sitter vi här i soffan och tittar på Stålmannen från 1978 och det är väldigt spännande; "mamma, Strålmannen är så cool!" Gulligt va, Strålmannen?!

Han har verklingen tålamod med att kolla på engelsktalande filmer. Han tjatar inte om vad de säger vill mest bara veta vad det handlar om och veta vad de säger när det är extra spännande. Det ska ju självklart  helst vara massa aktion, då är det som bäst, men när det inte är det så tittar han bara utan en massa knorr. Visst ibland kan det kanske bli lite långtråkigt om det bara är en massa prat, då kan han vrida och vända sig i soffan men han sitter och väntar. Minns inte att jag hade tålamod att titta på en film på engelska när jag var liten, ville jag ens titta på en film på engelska, tror jag inte? I lördags tittade barnen på en film på engelska hemma hos min mamma, jag frågade dottern om filmen var bra och om hon hade hunnit läsa texten, "va, var den på engelska, det märkte inte jag?"

Sonens bästa filmer:
- Stålmannen
- Star wars
- Avatar
- Titanic (fick dock bara se halva, fram tills de krockade med berget)
- The Avengers
- Hulken
- X-men


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar