"Allt är möjligt"

onsdag 17 april 2013

Tröttmössa och bebismys

Åh vad jag önskar att jag kunde få sova på nätterna, men det är banne mig omöjligt. Det är sju veckor sedan operationen och jag tycker att det blivit stor skillnad under de senaste veckorna. Jag är mer rörlig och har inte lika ont, nästan inget och har slutat med alla piller. Men i och med att jag blivit mer rörlig så rör jag mig mer när jag sover och jag vaknar varje gång jag rör mig. Jag kan nu ligga på sidan sen en tid tillbaka men måste ha en kudde mellan benen så att det vänstra inte korsar över och jag vaknar då varje gång jag ska vända mig, måste ha koll på kudden. Jag kan också ligga på magen men bara korta stunder och jag vaknar med värkande skinka eller att armen domnat. Ibland känns det som att jag vaknar en gång i timmen, men det gör jag säkert inte. Tröttmössan är på varje morgon, försöker få mig att vakna tidigt men jag är så trött, men det kommer väl, ska egentligen inte klaga men alla vet ju hur det är inte få sova ordentligt, jobbigt är det.

Igår var jag hos sjukgymnasten, ska äntligen få komma igång med sjukgymnastik och på måndag börjar jag med vattengympa. Ska vara i bassäng en gång i veckan och hos sjukgymnasten en gång i veckan. Det blir också träning varje dag, har fått olika övningar som jag ska göra hemma, flera gånger om dagen, nu blir det hårdträning så att jag får upp muskulaturen. Fick en del tips om hur jag ska gå också, jag får lätt slagsida och låter höger ben arbeta mer än vänster, ska blir ändring på det. Var skönt att få komma dit, hon var väldigt bra, rak och lagom pushig.

Sedan har ju även det bästa av det bästa hänt. Äntligen tyckte min systerson att det var dags att komma till världen. Förra torsdagen kom han, tio dagar senare än beräknat. 3100 g och 49 cm lång och världens sötaste och finaste. Allt gick bra, syrran gjorde ett toppenjobb och hennes sambo stöttade henne med all sin förmåga. De hade min gamla klasskompis som barnmorska vilket var väldigt skoj förstås, systeryster sa att hon var fantastisk och jag kan inte tänka mig annat. Han är min lilla plutt, var där igår hela eftermiddagen och bara myste med honom, bebisdoft är absolut den godaste doften som finns. Så nu är det inte bara jag som inte får sova om nätterna, han tycker att det är najs att vara vaken då, så jag vet två till som går med tröttmössorna på.

Så ser ni tre zombieliknande personer ute på stan så är det bara vi och vill vill er inget ont.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar