"Allt är möjligt"

söndag 21 april 2013

Underbar helg

Vilken härlig helg jag har haft. I fredags var jag och åt trerätters på fin restaurang tillsammans med fem föredetta kollegor. Vi har försökt träffas regelbundet sedan de slutade arbeta på min arbetsplats och det är så himla kul att vi fortfarande träffas, lätt att det rinner ur sanden annars. Nu var det dock ca ett år sen sen vi alla sågs tillsammans men det underbara är att det märks inte alls, kändes som att det var igår. Det blev många härliga skratt, glada och mindre glada nyheter, prat i mun på varandra och en massa god mat. Kom hem i säng, mätt, belåten och lite extra glad.

Lördagen började med frukost och Vampire diarys med grannen, mycket bra start på dagen. Sen tog vi med en ny granne vi fått till vår gård (våra barn ska gå i samma klass till hösten så det är roligt att få lära känna varandra lite närmare) till Västerås och gick och åt lunch med vän från den staden och avslutade lunchen med bio, Warm bodies. Den filmen var riktigt bra; rolig, kärleksfull och spännande. Jag fick lite Twilightkänsla minsann så det är ett bra betyg, ett mycket bra betyg, och vi gick alla därifrån med ett litet halvfånigt leende på läpparna. Den nya grannen brukar inte alls se denna typer av filmer och till vår stora "hurkandetensvaramöjligtdetärintesant" förvåning hade hon inte sett Twilight ännu, inte nån, inte en enda, inte ens en liten bit, så det ska genast rättas till, här ska det nu ses Twilight för hela slanten. Så tråkigt, så ledsamt... not!!

Efter västeråsbesöket åkte vi hem till goda vänner och blev bjudna på grillat, mumsfilibabba!! Jag älskar grillat, måste vara det godaste man kan äta. Var så härligt att ses då vi inte träffats på länge. Barnen lekte för fullt och vi diskuterade alla möjliga olika sorters världsliga problem, som t ex vilken serie jag nu ska börja med då jag sett klart The walking dead.

Så idag då, söndag. Frukost med familjen, roströd och vaniljyoghurt med halvtinade hallon, gött. Sopning av framsidan och hoppande hopprep. Stol i solen. Stugan med systrami och familj och pappa med sällskap. Grillade hamburgare och majskorvar med bregott med havssalt på. Sol hela dagen, röd näsa och kind, solkli på bröstkorg, smörja, smörja.

Maria Värn i soffan.

Sovdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar