"Allt är möjligt"

torsdag 7 mars 2013

Allt på en gång, det är lika bra

Igår fick maken diagnos halsfluss och under kvällen hittade vi löss på dottern och imorse hittade vi på sonen, vi kör på här hemma kan man säga, allt på en gång. Så nu har det schamponerats och luskammats och byte av örngott på alla husets kuddar, bara för att. Tänk så det kan vara ibland att det händer sjuhundraelva saker samtidigt. Jag hade gett svärmor ledigt idag men hon kände att hon ville komma under sen eftermiddag och hjälpa till med kvällsmaten, sa jag att hon är en ängel?

Så idag blir det mys hemma. Jag ska träna mina ben (med barnens hjälp) och sen ska jag duscha. Duscha är ett projekt i sig, tur att vi har dusch och inte bara badkar, det hade ju aldrig gått. Jag måste sitta på en duschstol och få hjälp med att tvätta benen och ryggen, annars klarar jag mig själv. Sen är det lite läskigt att gå när det är blött och halt men jag får ta det försiktigt. Duscha är absolut det skönaste som finns, eller bada är, men det får jag vänta med ett tag.

Så vi säger hej torsdag, kul att det händer lite och att allt inte alltid blir som man tänkt sig. Vår familj har fått ett nytt motto, "vi tar en (timme) dag i taget".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar