"Allt är möjligt"

torsdag 28 mars 2013

Fyra veckor efter operation

Nu har fyra veckor passerat sen jag genomgick min höftoperation, inte klokt vad fort det går. Igår tog jag sista sprutan, har tagit spruta varje kväll för att förebygga blodproppar, skönt att ha det avklarat. Väntar på tid till sjukgymnasten, vill verkligen komma igång med sjukgymnastiken och bygga upp musklerna i benen.

Känns så himla konstigt det här, att jag ska kunna gå promenader sen utan att få ont i höfterna, visserligen har jag högerhöften kvar men den brukar inte värka lika mycket som vänster kunde göra, ser verkligen fram emot detta, ser fram emot ett smärtfritt liv.

Gör mina övningar två gånger om dagen och där ser jag skillnad för varje dag som går och jag försöker komma ut på en promenad varje dag. Igår gick jag en bra bit och var helt slut när jag kom hem, trött på ett skönt sätt.

Har slutat med att ta värktablett på kvällen men det funkar sådär. Sen jag slutade har jag vaknat varje natt med värk, ska försöka hålla ut ett pat nätter till, vill gärna sluta med tabletterna, magen mår sådär av alla tabletter, har bara fyra tabletter kvar av halsflusspillren, de har verkligen inte varit bra för magen.

Idag ska jag och svärmor ta en tripp med bilen och handla påskgodis, det ska bli mysigt att få komma ut lite.

Ha en fin skärtorsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar