"Allt är möjligt"

måndag 25 mars 2013

Lycka är

Att både kunna ta av och på skorna själv.
Att kunna ta en lite längre promenad än tidigare i värmande vårsol.
Att möta en son som kommer springandes och ropandes "mamma, mamma".
Att beställa hem en sak man sparat pengar till.
Att veta att dottern kommer att göra sina goda våfflor ikväll.
Att få besök av mamma som man längtat efter så länge, så länge.
Att smida framtidsplaner och vara nöjd över dem.
Att veta att efter regn kommer solsken, att det nu får räcka med sjukdomar i vår familj.
Att vara älskad av sin familj.
Att se påsken nalkas med stormsteg och att då få äta smågodis och det är helt legitimt.
Att få puss på kinden, bara sådär, av sonen.
Att få höra att alla på förskolan tyckte att sonen var fin i håret (som han oroats över).
Att höra fågelkvitter genom det öppna sovrumsfönstret.
Att ha en katt spinnande bredvid sig.
Att vara nöjd över inköp av barnens påskpresenter.
Att ha små fina påskliljor på köksbordet.

Vad är du lycklig över idag?

2 kommentarer:

  1. Att jag får vara din vän!
    Sen är jag lycklig för att det bara är tre jobbdagar kvar till skön ledighet.
    Solen som strålar in genom fönstret på jobbet.
    När barnen gillar min mat.
    När vänner ringer.
    när jag får sova en hel natts ostörd sömn, jag lovar det kommer göra mej glad när det händer ;)
    Djungelvrål-lakritsklubba
    Ett städat hem (händer ca 2 ggr om året)
    Nyskurat golv.
    Sen är jag lycklig för att Game of Thrones snart börjar igen
    Puss på dej

    SvaraRadera
  2. Låter som en toppen lista... och jag är glad över att få vara din vän också...

    SvaraRadera