"Allt är möjligt"

söndag 17 mars 2013

Ibland blir det bra ändå

Lördagskvällen blev bra ändå. Vi skulle ju ha varit här, mitt tjejgäng och jag, men då dottern hulkade  en gång under fredagen så ville jag inte ha hit folk, utifall. Men vi ordnade till allt genom att stuva in mig i bilen på min dyna, min käre vän och make stoppade in toaförhöjaren i bagaget och så åkte vi iväg. Min käre vän som körde vår bil hade lite svårigheter med bromsen, den tog tydligen väldigt bra, men efter att jag fått kysst instrumentbrädan en gång så gick det bättre, hihi... hon fick kläm på hur den funkade. Det är det värsta med att låna andras bilar, tycker jag, är det där med bromsen, man blir som nybörjare igen.

Nåväl, vi hämtade upp L och så styrde vi kosan mot vår slutdestination, satt inte något mer i instrumentbrädan så det var skönt. Det läskiga var sen att gå in till huset då det var snö och is överallt, men det var sandat och jag gick med myrsteg så det gick bra. Var faktiskt lite spänd och nervös över hela situationen men allt gick fint, har inte varit ute på två veckor så det var skönt att få dra in ett par djupa andetag med härlig frisk luft.

Tjejklubben består av sju vackra, smarta, roliga, galna bruttor som sparar pengar varje månad och gör sen något roligt ihop. Tidigare så har vi gjort en aktivitet och en middag/år men för ett par år sen ändrade vi på reglerna och bestämde att vi reser någonstans istället. Vår första resa gick det Barcelona (var där -11) och igår var det dags att boka ett nytt ställe. Vi började kvällen med knytis, ett bord fyllt av en massa gott.  Vi pratade, skrattade och smaskade.

När vi superat färdigt var det dags för sex smart phones och en laptop att söka efter så billiga resor som möjligt och efter intensivt letande så hittade vi en billig resa till SICILEN, mitt drömställe. Så nu är det bokat och klart (åker i oktober), vi hittade boende också för en billig peng och vi kommer att ha pengar över att äta för eller göra annat skoj med. Så himla roligt, ser verkligen fram emot detta. Har kollat olika bloggar och bilder, ser otroligt vackert ut. Lyckliga oss!

Sicilien - se upp för här kommer vi!!!!!

Om någon varit där så tar vi gärna emot tips...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar