"Allt är möjligt"

lördag 4 maj 2013

Att hitta på busiga roligheter

I ett par månaders tid har jag tänkt och planerat något skoj för min mamma och svärmor att göra och jag tror att jag har lyckats rätt bra. Jag ville ge dem en upplevelse tillsammans som tack för att de finns och alltid ställer upp, i vått och torrt. Svärmor har ju varit en pärla under min rehabtid, hade ju inte gått utan henne och mamma har fyllt år samt gått i pension och det måste ju firas såklart.

Till påsk fick de varsitt påskägg med en lapp med ett datum på. Sedan har de fått vykort där det har stått olika instruktioner. På det sista stod det typ, "kom till Hotell city på lör 9.30, du är hemma kl 18 igen.

Imorse åkte vi till hotell city och dotter och hennes kompis fick ställa sig på plats med fem kuvert jag gjort ordning. Det var pirrigt att sitta där och vänta och få se deras miner, de hade ingen aning om att de två skulle träffas. De blev riktigt förvånade att se varandra där, de trodde nog att jag skulle skulle vara där och att vi skulle göra något tillsammans. Elin gav kuverten och gick. De öppnade första och där stod det att de skulle få åka till Stockholm och bli bjudna på lunch. Det stod en kod till biljetterna och tid dit och hem och att kuvert nr 2 skulle öppnas på tåget. När de gick mot stationen åkte vi förbi och vinkade och de såg så roliga ut och lite förvirrade/förvånade ut kanske. Det roliga i denna historia är att mamma har noll lokalsinne, hon hittar knappt i sin egen väska och enligt min man så har hans mamma inte heller det, men jag tror hon är bättre än min mamma i alla fall.

I kuvert nr 2 så ligger det en karta till den restaurang de ska till. De ska få gå till Ko phangan på Södermalm, och äta thai. En jättehäftig restaurang som har gått bananas vad gäller inredning. Var där själv för några år sen och tyckte att den var helt fantastisk, trevlig personal och god mat. Ska bli intresserat och se om de hittar dit och jag hoppas att det är lika bra som när jag var där.

Kuvert nummer 3 ska öppnas på restaurangen. Där står det lite om varför jag valt den restaurangen och när de ska vara tillbaka på stationen, att de kan gå eller ta tunnelbana, hoppas dock att de väljer det första annars vet man inte var de kan hamna.

Kuvert nr 4 ska öppnas på tåget hem och där jag skrivit att jag hoppas att dagen varit bra osv.

I kuvert nr 5 finns det pengar till lunchen, de ska kunna ta trerätters om de vill.

Kunde inte låta bli, så jag slog en pling till mamma nyss, ville bara kolla att de var i Stockholm och ingen annanstans, hon trodde de var där :) Hon lät så nöjd, de satt och tog varsitt glas vin och vädret var toppen. Hon sa att detta var en riktigt bra grej och de var så nöjda. Nu vill jag att dagen fortsätter i samma anda och att de kommer hem ordentligt, glada, mätta och belåtna. Känner mig toppen ända in i benmärgen att jag kunde på överraska och göra detta för mina två toppenmammor.

All kärlek till er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar