"Allt är möjligt"

måndag 13 maj 2013

Snart så

Nu är det två veckor kvar av min sjukskrivning, har då varit hemma i tre månader och det är dags att gå tillbaka till jobbet och verkligheten. Det har varit tre kämpiga månader, det har varit skratt och gråt, mycket smärta och mindre smärta, brist på tålamod, envishet, dålig sömn, mycket vila, träning, Tv-serier, filmer, ensamhet, sällskap med mera.

Men det har gått bra, det har det absolut men det har varit jobbigt och jag kan inte påstå att jag ser fram emot nästa operation. På ett sätt gör jag ju det såklart, vill ha den andra gjord också så att jag kan fortsätta leva ett liv med betydligt mindre smärta, såklart jag vill det men nu vet jag vad som väntar - på gott och ont. 

Det går verkligen framåt. Igår gick jag en stund, inomhus, utan krycka och det gick hyfsat. Det gör ont och jag kan inte gå utan att halta men jag spänner skinka och alla muskler jag kan kring höften för att det ska orka bära upp. Det är alla muskler runt omkring som det ska jobbas med nu och det tar tid att få tillbaka dem. Jag tränar fortfarande två gånger i veckan med sjukgymnast och så kämpar jag på hemma. Blir så bra det här så men det tar tid och tålamod är som sagt en dygd. 

Ska bli spännande och faktiskt lite pirrigt att gå tillbaka till jobbet. Känner mig lite som en utböling men jag antar att man är snabbt inne i det igen. Jag kommer jobba i tre veckor sen väntar ett drygt åtta veckors långt sommarlov så det känns skönt att starta lite försiktigt, sedan är jag redo för att ta mig an hösten och med alla nya utmaningar som händer då. Vi ska omorganisera oss på jobbet, känns mycket spännande, jag gillar förändringar då händer det lite.  

Nu ska jag packa i ordning väskan inför vattenträningen. Ha en underbar måndag och må väl!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar