"Allt är möjligt"

fredag 10 maj 2013

Storrensning i Boytonresidenset

Idag visade väderrapporten att det skulle regna så då planerade familjen B att ta tag i garderober och klädkammare, dags för rensning (fast regnet höll sig borta). Tog tyvärr inga before pics, ville liksom inte skämmas ihjäl men har ett par efter bilder. Åh vad jag älskar att organisera och få ordning. Sonens garderob gjorde jag igår och idag hjälptes jag och dottern åt med hennes. Hon sa själv efteråt att hon känner sig så nöjd och att det känns så mycket bättre när det är ordning - jag veeet, varför tror ni jag tjatar om ordning och reda? Ordning runt omkring, ordning inombords. 

Maken kämpade på mest, jag satt en del på en stol och agerade arbetsledare men gjorde mkt också, märks nu då jag är trött i ben och rygg. Nu kan vi gå in i klädkammaren och man ser golvet därinne (tyvärr är inte golvet det vackraste men ändå). Jag har även gjort ordning bland lakan och handdukar och vi har gjort i ordning påsar som ska till stugan med diverse grejor, skönt att få det gjort. 

Imorgon ska jag ta min egna garderob och  fixa till där också, har en del kläder som ska ut till stugan, skönt att ha oömma kläder där, där är det inte så noga. 

Maken har även tvättat undan massa handdukar och vittvätt och på söndag ska det som blev kvar tvättas, så skönt att få undan allt som ligger. Det är verkligen skönt att ha en rejäl tvättstuga här där vi bor, man får undan mycket på en gång då.

Kommer att gå lägga mig mycket lättare i sinnet och är så nöjd över dagen och jag är så tacksam över allt min käre make gjort idag, hade aldrig gått utan honom. Han sa däremot att det var skönt att jag satt där jag satt och att det gick mycket smidigare än vad det brukar. Jag kunde nämligen inte göra flera projekt samtidigt som jag brukar göra, nu tog vi ett projekt i taget och gjorde klart... är rädd att han har en poäng där men det kommer jag ALDRIG erkänna. 



1 kommentar:

  1. Så fint det blev. Önskar att jag också hade en klädkammare, lättare att stänga en sån dörr än små garderobsdörrar med magnet ;)

    SvaraRadera